كريزي مان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كريزي مان

منتديات كريزي مان

الرئيسيةالبوابةعضو غير مسجلأحدث الصورالتسجيلالتسجيلدخول

بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات.....

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
shitos
عضو جديد
عضو جديد
shitos

ذكر

بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات..... Empty
مُساهمةموضوع: بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات.....   بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات..... Icon_minitimeالإثنين أبريل 28, 2008 9:40 am

في شارعنا العربي الآن ما يكثر ان نشاهد من البنات من يلبسون ويقلدون الشباب في طريقتهم في الحياة والمعاملة ، وشباب يقلدون البنات ايضا ، ولكن الملفت للنظر ان الأمر هذا قد اصدره الشباب بحكم الموضة ، مثل البناطيل التي تقريبا احيانا ما اعتقد انها سوف تصل للركب ، وبالنسبة للبنات اراهم يلبسون الجينز المخصص للشباب ويلبسون الاحذية المخصصة لشباب ايضا .
فهل هذا السلوك هو الموضة المخصصة لهذه الفترة ؟؟
ام هذا السلوك صادر من نقص تربية ؟؟؟
ام هذا لاسلوك تقليد للغير ؟؟؟
ام ان هذا السلوك نابع من عدم انشغال بشئ نافع فيودون ان يختلقوا اي شئ او يحدثوا اي تغيير ليختفي الروتين في حياتهم؟؟

اسأله تطرح نفسها ،،،،
وتقبلوا مني وافر الاحترام والتقدير لكل الاعضاء والمشرفين...

عضو جديد (شيتوس)
منونة
الدرع الزهبي
الدرع الزهبي
منونة

انثى
مزاجي : بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات..... Qatary31

مُساهمةموضوع: رد: بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات.....   بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات..... Icon_minitimeالأربعاء مايو 14, 2008 3:21 pm

فعلا ياشيتوس انت بتتكلم عن ظاهرة سيئة اوى وانا عن نفسى مستاءة منها ..لا الولاد بقوا ولاد ولا البنات بقوا بنات متفهمش فى اية...طب واللة انا ساعات بكون ماشية واشوف حد ماشى مبعرفش هو ولد ولا بنت ......وانا فاكرة انا وصاحبتى كنا ماشين فى شارع طويل وكان ماشى قدامنا حد لحد اللحظة دى انا معرفش هو كان اية وبعدين انا وهى طلعنا قدامو عشان نعرف انا اقول ولد وهى تقول بنت والمهم خلص الطريق ومعرفناش هو اية ؟؟؟؟

شئ غريب بس هو فراغ وتفاهة وتقليد اعمى لموضات ملهاش اى معنى والاباء معدوش وبكل اسف قادرين على اولادهم يقولوله عيب او غلط مبقتنعوش ................................................ريبنا يهدى

ومرسى شيتوس ع الموضوع الجميل وفى انتظار جديدك rttt
كرمالك
مشرفة القصص والرويات
 مشرفة القصص والرويات
كرمالك

انثى

مُساهمةموضوع: رد: بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات.....   بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات..... Icon_minitimeالخميس مايو 15, 2008 5:08 am

جميل موضوعك يا شيوتس فعلا دى اصبحت ظاهره كبيره فى بلدنا وده من قله الوعى البنات والشباب بعيد عن دينهم ومفيش مراقبه من اهاليهيم يعنى سيبنهم كده مش عارفين ان ربنا سبحانه وتعالى هيحاسيبهم على تربيتهم عشان كده بصين للغرب وبيقولوا موضه موضه ايه الله يهديهم الى يسقط البانطلون والى يلبس سلسه دى بقت خيبه وعار على العرب ولعن الله المتشابهين من الرجال ولعن الله المتشابهين بالنساء فين دينا فين اخلاقنا كله بعد والتجاء للموضه ربنا يهدينا ويهديم بجد موضوع جميل جدا احييك عليه واللبس ده بجد بيرفع ضغط اى حد عنده دين وقيم ومبادىء ياترى راحت فين وليه بنسييب بناتنا وشبابنا بيعمل كده بجد دى مش حريه دى انا بسميها قله ادب وقله وعى وقله دين وربناااااااااا يهدى الجميع وتقبل مورورى شيوتس ومشكور كتيرررررررررر bnn
قوت القلوب
شخصيه مهمه
شخصيه مهمه
قوت القلوب

انثى

مُساهمةموضوع: رد: بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات.....   بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات..... Icon_minitimeالخميس مايو 15, 2008 8:07 am

shitos كتب:
في شارعنا العربي الآن ما يكثر ان نشاهد من البنات من يلبسون ويقلدون الشباب في طريقتهم في الحياة والمعاملة ، وشباب يقلدون البنات ايضا ، ولكن الملفت للنظر ان الأمر هذا قد اصدره الشباب بحكم الموضة ، مثل البناطيل التي تقريبا احيانا ما اعتقد انها سوف تصل للركب ، وبالنسبة للبنات اراهم يلبسون الجينز المخصص للشباب ويلبسون الاحذية المخصصة لشباب ايضا .

فهل هذا السلوك هو الموضة المخصصة لهذه الفترة ؟؟

ام هذا السلوك صادر من نقص تربية ؟؟؟

ام هذا لاسلوك تقليد للغير ؟؟؟

ام ان هذا السلوك نابع من عدم انشغال بشئ نافع فيودون ان يختلقوا اي شئ او يحدثوا اي تغيير ليختفي الروتين في حياتهم؟؟

اسأله تطرح نفسها ،،،،

وتقبلوا مني وافر الاحترام والتقدير لكل الاعضاء والمشرفين...

عضو جديد (شيتوس)

بسم اللة الرحمن الرحيم

اولا اخي شيتوس احب اقولك شئ هلا بيك في منتدانا الغالي

نورت المنتدي بقدومك الية

ثانيا موضوعك من اهم المواضيع اللي قراتها هنا وده طبعا لا يقلل من شان

المواضيع اللي قراتها هنا

موضوع بجد لية وقفة لانة موضوع مميز جدااااااااا واكيد الانسان اللي كتب الموضوع ده انسان مميز

ثالثا هؤلاء الشباب والبنات لا يعرفون الله كويس او نسيو الدين بتاعهم

واني ضد الاختلاط بين الجنسيين مع بعض سواء كان عمل او في الكلية او في الشارع

لان لارسولنا قال كدة ولا اية نزلت في القران الكريم تقول ان يكون اختلاط ما بين الجنسيين

وهؤلاء الشباب والبنا ت

نسيو قول رسول الله صلي الله وعلية وسلم

لعن الله الرجل المتشابه بالمراة ولعن اللة المراة المتشابهن بالرجال

صدق رسول اللة صلي اللة وعلية وسلم

ولو اتكلمت مع واحدة او واحد وبتنصحة يقولك احنا في عصر السرعة ربنا يهدي يارب كل مسلمة ومسلم

واسفة اخي شيتوس لو اطلت في كلامي بس بجد موضوع في منتهي الجمال

مع خالص تقديري وقبول مروري

بنات مسترجلات وولاد يجعلون نفسهم بنات.....
صفحة 1 من اصل 1